Což je dobrá zpráva. Rozšiřují se možnosti, zlepšuje se výbava i osvěta. A zdokonalují se rovněž samotná dětská kola. Rodičům se nabízejí široké možnosti, a především roste zájem samotných dětí.
Geometrie + hmotnost
Vedle geometrie a tvaru rámu je hmotnost nejpodstatnějším aspektem dětského kola a to i pro rodiče, kteří jej nakládají do auta či nosí do patra domu. Pokud jede šestnáctikilové dítě na třináctikilovém kole, stojí ho to podobné úsilí, jako by jel osmdesátikilový člověk na sedmdesátikilovém bicyklu. „Vyrábíme proto tzv. superlighty, u šestnáctipalcového kola jsme se dostali na 5,3 kilogramů,“ upozorňuje Roman Blažek.
TĚŽKÉ KOLO ZABIJÁK ZÁJMU DÍTĚ O CYKLISTIKU
VYSOKÁ HMOTNOST NEGATIVNĚ OVLIVŇUJE BIOMECHANIKU CELÉHO POSEDU.
TĚŽKÝ BIKE = PŘETÍŽENÍ DÍTĚTE NA KOLE I PŘÍPADNÝ NEZÁJEM
Design
Zatímco při pořizování kola rodiče hledí na vlastnosti, děti zajímá především vzhled. Pro designéra je dětské kolo výzva. „Ze své zkušenosti mohu říci, že od velikostí 20 už jsou děti dospělejší než dříve a nechtějí žádné obrázky a postavičky, žádají spíše sportovní design, podobný tomu, jaký mají rodiče; u starších slečen je například oblíbená kombinace bílé a oranžové, ale jen těžko lze mluvit o nějakých trendech.
Děti jsou neúprosní kritici, nechodí kolem horké kaše jako dospělí a naplno řeknou, když se jim něco nelíbí,“ říká Roman Blažek.